• blog

      Prepaid was jaren geleden populair, raakte vervolgens in een dip en is nu weer in opkomst. De keuze tussen prepaid en een mobiel abonnement is echter niet altijd even makkelijk. Overweeg je om te starten met prepaid of misschien juist om een abonnement af te sluiten? Met dit artikel beiden we jou het medicijn tegen je keuzestress.

      lees verder blog
      blog

      "Je weet waar je aan toe bent!" en "Je bent volledig in control!" roept Simyo op hun website. 
      Toch lijkt het in de praktijk iets anders uit te pakken en komen sommige prepaid klanten tot wel 500 euro in de min te staan. 

      Ik heb met aandacht de uitzending op trosradar zitten kijken om te achterhalen hoe dit mogelijk is. Een dame geeft tijdens de uitzending aan voor een vriendin een prepaidkaart aan te hebben geschaft. Deze vriendin was zelf ook al verrast dat ze zo lang kon bellen, een maand later echter kreeg de dame een rekening toegestuurd van 100 euro. De eerste reactie van Simyo op de vraag hoe dit mogelijk is dat het klantonvriendelijk zou zijn om het gesprek te beëindigen. De klant was niet op de hoogte dat dit kon gebeuren. 
      Een andere heer heeft voor zijn een zoon een prepaid internet bundel afgesloten, die ook verrast werd met een negatief saldo van 50 euro. De reactie van Simyo was dat duidelijk in de voorwaarden staat vermeld dat een negatief saldo mogelijk is en dat ze de klant de mogelijkheid geven een "gesprek of verbindingen af te maken als het tegoed is". In het geval van de heer werd het hele bedrag gecrediteerd en teruggestort in de vorm van prepaid tegoed. De dame moest echter alsnog 30 euro betalen. 

      de reactie van Simyo op Tros radar

       

      lees verder blog
      blog

      Het blijf natuurlijk lastig, wanneer geef je je kind zijn of haar eerste mobieltje? mijnkindonline.nl heeft hier in 2012 een onderzoek voor opgeleverd welke via de site gratis te downloaden is. Het onderzoek is gevoerd onder kinderen tussen de 8 en 18 jaar. Het onderzoek geeft je als ouder een goed idee waarom je wel of niet kunt overgaan tot het verstrekken van een mobieltje. Een aantal interessante bevindingen:

      Vanaf 12 jaar heeft vrijwel iedere jongere een mobiele telefoon
      Vanaf 8 jaar heeft iets meer dan 20% van de jongeren een mobiele telefoon, van de 9 jarigen 45%, 10 jaar 60% en van de 11 jarigen 69%
      Contact met ouders wordt genoemd als belangrijkste reden om een mobiele telefoon te hebben, contact met vrienden staat op nummer 2
      Noodgevallen en veiligheid zijn respectievelijk nummer 3 en 4


      lees verder blog
      blog

      Ik lees zojuist een artikel over prepaid bellen in vergelijking met sim only van de consumentenbond. De conclusie is eigenlijk al direct dat wanneer je zelf niet zoveel belt het interessanter is om een prepaid simkaart te nemen. Zij stellen dat als je minder dan een minuut per maand belt het interessanter is om een prepaid kaart te nemen, kortom 30 minuten. Dus eerst even naar de magnetron lopen, instellen op 30 minuten, foto maken om dit verhaal te ondersteunen. 

       

      lees verder blog
      blog

      Er zijn nogal wat mensen op zoek naar antwoorden over prepaid nummerbehoud. Mijn eigen mobiele nummer is zo'n beetje het enige nummer dat ik uit mijn hoofd ken dus ik ben niet van plan deze kwijt te raken. Maar hoe zorg je er eigenlijk voor dat jou prepaid nummer bij een nieuwe aanbieder hetzelfde blijft?
      Allereerst mijn belangrijkste prepaid nummerbehoud tip:

      ZEG NOOIT JE CONTRACT OP VOORDAT JE OVERSTAPT!

      Welke tips heb ik nog meer voor je?

      lees verder blog

      vorige1234